12 februari 2010

Sankt Mikael - svaret på mina böner

Mikael... Så heter han... Mannen som fått mig att hitta en högre makt och som skrämt Fredrik på flykten.


Mikael är arbetsledare på Skellefteå kommuns verksamhet Rosengård. Där bedriver man olika sysselsättningar för personer med större eller mindre arbetshandikapp.


Jag känner till Rosengård eftersom jag praktiserade där under min socionomutbildning. Vi har också handlat en hel del begagnat byggnadsmaterial där genom åren. Där har jag också stött på Mikael.


För någon vecka sedan hade jag en dröm. En mycket verklig dröm. I detalj såg jag framför mig hur SWB Skellefteå hyrde de lokaler som nu står tomma på Rosengård efter att viss verksamhet flyttats till annan plats. Att vårt stora bekymmer med att hitta en lämplig träningsplats, vårt sökande efter en klubblokal äntligen skulle vara över.


Närmare en uppenbarelse än så lär jag aldrig komma. Därför sa jag när jag vaknade att om drömmen skulle komma att förverkligas så skulle jag ta mig tusan gå och bli religiös på kuppen. Varpå Fredrik, med erfarenheter av att ha levt ihop med en tjej som blev religiös, sa att då drar han.


Och på så sätt fick Mikael mitt livs öde i sina händer.


I dag träffade jag honom. Och efter vårt samtal inklusive en hel del skratt, uttalade planer, förhoppningar och ambitioner, är det bara att konstatera att SWB Skellefteå förmodligen inte längre är hemlösa... Men att Fredrik kanske lär bli..?


Halleluja, får jag väl lov att säga.



Rosengård - SWB Skellefteås nya hemviste?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar