26 februari 2010

OS... Eller? # 3


Redan i eftermiddags deklarerade jag: I natt kl 24.00 är det jag som tar kommandot över fjärrkontrollen! Då ska jag se damernas curling-final - så det så!


Bänkade mig (Eller...bänkade och bänkade... Av orsaker som framgår längre ner lever jag numera mitt liv i TV-soffan...) framför TV:n och såg de inledande två omgångarna. Sen tappade jag fokus ett tag... och ett lite längre tag... Och till slut vaknade jag JUST när kanadensarna släppte iväg matchens sista - och avgörande - sten. Såååå epigt! Missade ju hela dramatiken. Hur gör folk för att hålla sig vakna veckor i sträck under OS?


Antar att jag i o f s kan använda förkylningen som svepskäl. Detta är det mest jävulska jag varit med om. Jag har ju svininfluensan i färskt minne men i jämförelse med detta skulle jag välkomna både svin-, fågel- och varenda annan flunsa som man kan få. Feber och snuva? Kan jag ta "anytime". Men hosta och halsont SAMTIDIGT är rent ut sagt för jävligt. Enda glädjen är att Fredrik, om han nu också ska drabbas, har samma symtom samtidigt. Inte särskilt hippt hemma i Bodarna just nu m a o.


Dagens enda utåtriktade prestation är en timmes hundträning. I går var det mat- och medicininköp + en tur på sparken (stod stilla hela tiden och lät hundarna dra). OM jag någonsin lär bli frisk igen så lär varenda uns av kondition försvunnit. Jag som var på gång med regelbunden vattengympa och promenader.


I övrigt en massa telefon- och datajobb igen. Ägnade också en stor del av dagen åt att sammanställa SWBA:s enkäten. När Jenny-Ann går igång på statistik är hon uttråkad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar