2 februari 2010

Lagen om alltings jävlighet...




Alla känner till den men har ni faktiskt läst den nån gång? Skulle inte tro det. Då har ni missat att det längst ner, i den finstilta delen, finns en egen klausul helt tillägnad mig. Där står att läsa att den där tröga människan (dvs jag) ska bekämpas med alla medel tills hon fattar att hon ingenting ska göra annat än sitta still på en pall.


I går klev jag upp i rasande oväder. Vilket innebar att min inplanerade träningsstund med två uttråkade och understimulerade hundar gick om intet. Styrde upp hela min dag kring det faktum att jag, ett familjehem och en placerad tjej skulle åka upp till Piteå på ett möte. Hämtade dem i stan på eftermiddagen och drog norrut.


Satt sedan i väntrummet på socialkontoret och väntade ett bra tag innan vi började misströsta och ringde runt för att höra var alla berörda människor tagit vägen. Blev då varse att vi inte bara var en timme, en dag eller en vecka utan EN HEL MÅNAD för tidiga!!! Great.


Åt en sopig middag på en dassig kinesrestaurang och vände kosan hemåt. Skojade om att det i alla fall var tur att resan gått utan missöden nu när den var helt onödig. Men man ska aldrig ropa hej...


Några km från en OKQ8 automatstation, 8 mil hemifrån, fick vi soppatorsk. Trots att bensinmätaren stod på drygt kvarts tank. Tjusigt. Och självklart var den fyllda bensindunken, som vi haft i bagaget sedan vi köpte bilen, urplockad för att fylla upp nån skoter eller nåt.


Lyckligtvis stannade en "vägarnas hjälte" som erbjöd oss skjuts till Piteå Havsbad för att fråga efter en dunk. För på automatstationen gick det ju inte köpa någon. Men på hotellet kunde de inte ens uppbringa minsta lilla saftflaska, så vi åkte tillbaka till bilen och lyckligtvis hade den hjälpande mannen spännband i bilen så att han kunde bogsera oss till den hägrande OKQ8-stationen.


Jaha, den incidenten gjorde förstås att jag missade ett efterlängtat vattengympapass men ändå kom hem så sent så att hela kvällen var förstörd.


Fasen... Skulle ha sett mig om efter den där pallen. Men vilken jävla träsmak jag skulle ha ifall jag skulle rida ut den här olycksvågen på den...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar