6 oktober 2009

"Hellre sol i ögonen än en bulle i ugnen" eller "Kan man drunkna i självgodhet?"

Vilken dag - i natt blir det till att sova gott. Uppe tidigt, hann både tjata och gosa lite med ungarna innan de åkte iväg till skolan. Sen en del mailande och telefon under förmiddagen...förutom en massa annat. Städade undan en hel del, vek sex IKEA-kassar med tvätt, blekte vittvätt, körde igång ett par tvättmaskiner, städade i tvättstugan och tog fram ungarnas vinterkläder, mössor och vantar, gjorde en pannkaka, torkade hundgodis och påbörjade brödbak. Och då var det ändå bara lunchtid.


Men si då tyckte jag att jag var värd en ordentlig paus så jag tog hundarna och stegade ut i höstsolen. Jag gick... och gick... och gick... Gick liksom inte att sluta gå... Vi letade upp en skogsväg som vi inte promenerat på sedan snön försvann, jag fotade lite och lekte tittut med hundarna -  och vips blev det en tur på dryga milen och 2,5 timme.










När jag kom hem igen förväntade jag mig att degen jag satte innan jag gick skulle ha vandrat iväg själv. Men den hade liksom imploderat istället. Så något överjästa mormorlimpor blev det denna gång, men det var det värt!




Förresten, nämnde jag att jag ska ut och gå en dryg halvmil med grannen i kväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar