30 oktober 2009

Slutkörd kisse

Redan i går infann sig helgkänslan. Vi följde med några kompisar på badhuset tillsammans med ungarna. Nu börjar ju alla tre vara så stora så nu kan man slappna av och simma på egen hand. Sen lite tapetshopping till de två äldsta (hela övervåningen är snart "uppgraderad").



I dag gick vi en sväng med hundarna före lydnads- och lite vagnträning. Och sin vana trogen hängde Wilbur på. Både han och brorsan Charlie brukar följa mig när jag går till grannen och hämtar upp henne och/eller hennes hund för promenad. Sen stannar de där men hittar inte hem - 200 m österut! Det blev jag varse första gången när jag morgonen efter höll på köra över mina egna katter som sprang helt vilse runt på vägen utanför granntomten! Nu har jag gjort för vana att gå förbi och hämta igen dem om jag inte går samma väg hem så att jag passerar dem.


Men, som jag inte stannar hos grannen utan går förbi som i dag, så hakar alltid minst en av katterna på. Det blir en liten nätt runda på 5,5 km - en lång väg för korta kattben. Och självklart är det alltid ovanligt mycket trafik på våra i vanliga fall så otrafikerade vägar, så man får springa omkring och jaga fast kattrackarn varenda gång det kommer en bil.


Nu ligger han i a f utslagen framför kaminen i vardagsrummet. Och där lär han väl bli liggande hela kvällen. Resten av gänget, förutom de andra två katterna, åker iväg till en kompisfamilj och äter halloween-middag. I morgon bär det iväg norröver tidigt. Fun pull (med mig som domare minsann), sprinttävling med Arctic Weight Pull i Boden, sen äventyrsbad, övernattning och mys med familjen till sönd. Känns helt OK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar