24 oktober 2009

Bra lördag

I natt blev en sån där natt som inträffar ungefär vartannat - vart tredje år. Jag fick lova att jobba några timmar. Det mesta kunde styras upp provisoriskt över telefon men det blev inte så många timmars nattsömn.


Efter att ha ställt klockan på 8 fick jag mig iväg tillsammans med hundar och karl. Vid 10-tiden ett tungt drag weight-pass + lite lydnadsträning tillsammans med den träningsgrupp som börjar utkristallisera sig. Vi kom också på att vi skulle kontakta klubben som driver hundkappbanan i Skellefteå och höra om vi skulle kunna få en vrå av deras anläggning till en WP-bana. Jag tror att båda parter skulle kunna dra många fördelar av ett samarbete. På onsd tar jag och Nina kontakt med dem.



I gårdagens inlägg beklagade jag mig över kommunens policy. Lite får jag väl ta tillbaka - det finns några bra beslut ändå. Ett är att gravida får simma och träna vattengympa gratis på kommunens alla badhus. Och snåltarmen Jenny-Ann är förstås inte sen att hoppa på det! I dag var det dags för premiär. Tanken var att vi skulle hinna vara med på vattengympan men till Fredriks stora besvikelse (?!?!?!) blev vi sena så vi fick nöja oss med simning och bubbelbad.


Jag har försökt dra mig till minnes när jag senast var på badhuset utan att ha ungarna med mig. Eftersom Elias är 14 år så är det i alla fall så länge sen. Skulle tro att det var på gympan i gymnasiet som jag sist var på ett badhus enbart för att motionssimma. Så det var hög tid - och tänk vad jag missat under alla dessa år! Så skönt! Simmade 500 m, myste lite med Fredrik i bubbelpoolen (som en god blivande mamma klev jag ur när bubblorna var på) och sen knäckte jag 500 m till. Kunde liksom inte sluta! Efter första passet hade jag jätteont i ena knäet (vridmomentet är ingen höjdare för utslitna ledband) men under de sista 500 m utarbetade jag en grodsimstil med benen som både höll mig flytande och fick mig framåt om än utan större finess.


Jag vet inte om det var min inställning - "jag behöver inte sitta stilla i en barnbassäng och frysa medan ungarna leker" - eller om det var andra orsaker som jag helst inte vill tänka på, men vattnet var precis lagom varmt. Nu ska jag försökta ta mig iväg åtminstone ett par gånger i veckan.


Efter att ha inhandlat lite virke inför bygge av dubbelsäng till gästrummet, åkte vi förbi några kompisar, pratade lite och hjälpte dem att bygga lite på "spike-tältet". Det är ett förtält i trä som de ska ställa upp i anslutning till husvagnen på vintercampingplatsen vid slalombacken i Malå. Jag hoppas på en tidig slalomsäsong så att vi kan åka upp och tillbringa en helg med dem innan jag blir för tjock. Hela familjen (åter-)upptäckte slalomintresset förra säsongen så det känns som att det är otaget några svängar innan jag svullar upp ordentligt.


Och tänka sig, innan vi var hemma efter att ha handlat och hyrt film var dagen liksom slut! Var tog den vägen? Känns som om tid är en konstant bristvara i mitt liv.


Och på tal om tid; kom ihåg att ställs om klockan i natt. En timme BAKÅT eftersom vi har sommaren BAKOM oss!


Häpp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar