19 oktober 2009

Dagar av självömkan




   VS







Usch... Senaste dagarna har varit så där pissiga som jag aldrig brukar uppleva. Konstant illamående som gör att jag bara väntar på att få gå och lägga mig och SOVA bort spykänslorna. Gruvar mig för ännu en dag av kväljningar och sur mage när väckaren ringer. Jag drömmer om att dricka en halvliter Klorin och köra ner en toalettborste i svalget men jag har nöjt mig med att köpa två små bägare med mjukglass inom loppet av lika många dagar - jag, som på sin höjd brukar äta en mjukglass varje sommar. Det är nåt med att ha det där kalla och slemmiga rinnande nedför svalget som lindrar...


Min teori är att det är den där jäkla Tamiflun som ställer till det. I efterhand hade jag nog hellre valt 40 graders feber i några dagar, men nu måste jag avsluta behandlingen. Bara ett par dagar kvar...


Promenader är bra. Frisk luft gör att jag mår lite bättre. Så det har blivit en del sånt - till hundarnas glädje, förstås. I dag varjag ute på en tvåtimmars förmiddagstur och gick där jag normalt inte brukar gå. Passerade en gård där jag sedan tidigare vet att det bor personer med psykiska bekymmer och i dag var visst en sämre dag. Jag och hundarna såg ingen ute på gården, men en man var ute och skrek i affekt - uppenbarligen åt sig själv eller en imaginär person, för det var ingen som svarade. Det intressanta var hundarnas reaktioner. De är verkligen inte ljudkänsliga och får stå ut med både rop och skrik av olika variabler här hemma, men detta var något de reagerade mycket starkt på. I mina ögon uppfattade de något hotfullt och skrämmande för de stannade ideligen upp och lystrade och "samlade ihop" flocken.


På tal om galna människor. Försöker tänka att när allt ändå är åt helsicke p g a mitt illamående, kan jag göra tråkiga saker. Så jag försöker förmå mig att måla färdigt dörrarna både på över- och undervåning. Sen, när allt tapetserings- och målerijobb är färdigt ska jag unna mig att arbeta lite på mysfaktorerna. Återkommer med bilder när det är klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar