14 oktober 2009

OINK, OINK!

             

Jahapp, så var det konstaterat. Jag har gått och fått svininfluensan. Måste vara en lindrigare variant eftersom jag är på benen - bara kvällarna som är jobbiga med ordentliga smärtor i lungorna och såna där hostattacker så man får lov att stå still och knipa ihop benen - ni tjejer vet vad jag menar...



I går när jag ringde och rådfrågade Hälsocentralen blev det akut läkartid och vid konstaterad influensa skulle medicinsk behandling sättas in inom två dygn. I dag när labbet ringde, var det upp till mig om jag ville påbörja medicinering och så fall fick jag göra det när jag ville... Tog i a f det säkra före det osäkra och hämtade ut Tamiflu i dag. Så här välfyllt har aldrig mitt medicinskåp varit!






Nu har jag och grannen just varit ut och "kisspromenadat" hundarna (vi har ju vår standardrunda på ca 5,5 km som vi går när det det är mörkt och ogästvänligt ute) och jag ska låta Fredrik sätta tänderna i den provkaka som jag fått tillsänt mig från Postkakan. Utseendet är det ju inget fel på. Om bara smaken är den rätta kanske detta blir vårt alternativ till chokladaskarna vi brukar skicka till våra kunder.







Go’ natt gott folk!



PS. Det är den numera framlidna, tidigare vitt omtalade och mycket speciella älsklingsgrisen Alice som får personifiera svininfluensan i början av inlägget. DS.

1 kommentar:

  1. Hej:)
    Jag har faktiskt inte dragit på mig något mer än bihåleinflammation, lyckligtvis!
    Men jag hoppas verkligen du börjar må bättre snart!:)Men ang. Boden resan så lät det väldigt intressant! & det skulle vara riktigt kul ifall vi kunde fara allihopa.
    Vi ska egentligen flytta den helgen men jag ska kolla upp om vi inte får börja flytta våra grejer någon dag innan ist (lägenheten står nämligen redan tom).
    Kram

    SvaraRadera