23 december 2009

Pensionärsutrustad!


I går gjorde jag slag i saken och köpte såna där pensionärsbroddar till skorna. Inte för att jag är så mycket till åren kommen...än... Och inte som en framtida investering... Utan för att få fart på "Röda Faran", dvs sparken. Nu är sparkföret så bra att det liksom är FÖR bra - man får inget fäste för frånsparkarfoten.


Men med broddar gick det undan. Jäklar anåda. Fast ska sanningen fram så stod jag mest och parerade på medarna. Fella och - framför allt - Ya'ax njöt i stora drag av att få sträcka ut ordentligt i sju km, även om de hade en (relativt lättfotad) matte på sparken bakom sig.


Så jag kan lugna ev oroliga distrikstköterskeutbildade bloggläsare (som, vilket jag hört på omvägar, har en stark misstro till min förmåga att inse mina egna begränsningar) att jag inte övermotionerade mig i dag. Gör ett hembesök så får du se att jag lever och har hälsan, gumman!


I morse avlämnade vi en extra unge som vi lånat sedan i söndags. Det är en av Frejas kompisar som bott här medan de haft hyrda hästar på stallet. Alla barnen har verkligen underbara kompisar. De märks knappt av. Vilket innebär att man kan råka slarva bort dem ibland. Det vet jag. Av erfarenhet.


Dagen före dagen brukar vara en bra dag. Då har man gjort många insikter om att det ändå är åt helvete med alla projekt som man skulle hinna innan jul. Här var det t ex Frejas rum som skulle vara färdigmålat, men när färgen tog slut i eftermiddag var det bara att acceptera faktum. Ligger istället ovanligt bra till vad gäller julmat och städning. Så nån uppesittarkväll lär det inte bli. Snarare "tv-soffa-liggar-kväll". I morgon bitti blir det en tur till stämningsfulla Kusmarks kyrka där Isac och Freja ska sjunga och spela. Sen till mor och far för julaftonsfirande. Mys pys.


En Riktigt God Jul önskar jag er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar