26 december 2009

Juldagen

Trots tidig kväll dagen före sov större delar av familjen länge. Sedan div matlagnings- och städinsatser medan barnen ägnade sig åt sina julklappar. Jag hann med att måla väggarna i hallen också


Tanken var att jag skulle gå en drag weight-promenad med hundarna vid lunch, men vi fick besök av en förlupen jakthund som jag inte ville distrahera på något sätt. Den stackarn satt och väntade vid husses parkerade bil på andra sidan vägen i en dryg timme innan husse behagade komma ut från stugan och hämta hunden. Har på omvägar fått höra att vi ska få en ny granne men en jakthund som är på rymmen allt som oftast. Blir inte kul om jag hela tiden ska behöva hålla stenkoll på mina hundar ifall det kommer en främmande hund in på gården. För vi vet väl vem som skulle få skulden ifall det hände nåt...


Nåväl, vid 13.30-tiden tog jag och Fredrik oss iväg med hundarna. 5,5 km dw, varav några hundar meter jättejättetungt när vi forcerade en oplogad traktorväg.


Väl hemma igen blev det att agera arbetsledare för tre arbetsvägrare och en mer medgörlig sambo. Lagom till middagstid hade vi i alla fall någorlunda koll på läget. Då kom mamma, pappa, lillebror Jens och hans sambo Hanna. Tyvärr saknade vi gammelmorfar Erik samt grannarna Ove och Alf som hade förhinder.






Ännu en dag med god mat och sedan gav vi oss på julklappsspelen. Roligast var ett Playstation 2-spel som framkallade en hel del vinnarinstinkter och skadeglädje både bland vuxna och barn


Nu när julen snart är till ända passar det väl att lägga in en liten filmsnutt på hur helgen kan te sig hemma hos oss. Jag ägnade lång tid åt att lägga in musik och hela faderuttan men minsann, Photobucket blockerade filmen med hänvisning till att delar av den var copyright-skyddad. Så går det när man är en gemen tjuv! Så ni får hålla tillgodo med lite biege dialog som bakgrundsmusik. Och som vanligt - klicketiklick på bilden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar