17 december 2009

Dålig mor?




Om man passar på att baka pepparkakor medan ungarna är på skolan - är man en dålig mor då? I så fall är jag det... Men tycker att jag borde få pluspoäng för att jag hade Fredrik som bakpartner. Vi hade mycket olika åsikter om kakornas varierande tjocklek, mängden mjöl på bordet och avståndet mellan kakorna på bakplåten. Dessutom går det emot både mina principer och mina traditioner att baka pepparkakssnoppar.


Mammatagen satt i även på promenaden i 20-gradig kyla. Med nedskjutna ögonbryn fick jag Fredrik att överge lågskorna till fördel för vinterkängor. Men långkallingar under de trasiga jeansen och handskar på händerna fick jag inte på honom. Med beundran måste jag ändå konstatera att Fredrik inte klagade på kylan en enda gång under de fyra kilometrarna. Kanske hans käkar hade frysit ihop..?


Kvällen avslutas under filt framför tänd brasa med magen proppfull av julmat efter terminsavslutning med skolan. Så många fler knop blir det nog inte här i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar