17 januari 2010

Projektdag...eller nåt...


Söndagen påbörjades i effektiv anda med att jag avslutade steg ett i mitt nypåbörjade projekt "Avsluta påbörjade projekt innan du startar nya". Med engagemang och frenesi och - min vana trogen - helt utan förarbete, gav jag mig i kast med att slipa Frejas golv inför målning, vilket resulterade i att alla hennes nymålade möbler nu  är täckta av ett tjockt lager fint slipdamm. Och att jag kommer att snyta trälim närmsta dagarna.


Några minuter innan träningsdags var jag klar och då var det bara att klä på sig själv och vovvarna och dra iväg ut i skogarna för en ordentligt dw-sväng med valda delar av SWB Skellefteå. Lite vagnträning hanns också med. Efter skön stretching (så härligt det är att se hundarna njuta i fulla drag av beröringen och myset) var det bara att styra upp saker här hemma lite, ta tag i lite jobb och sen kom ungarna hem. Äntligen. Ordningen återställd. Vilket bl a innebär sockerkaksavnjutning efter Fredriks bakinsatser.


I veckan väntar en del arbete kring upphandling från Kriminalvården, massor av träning för både folk och få och, förhoppningsvis, en hel massa mys med familjen. Och i dag är ambitionen att påbörja steg två och tre i det ovan nämnda projektet - målartvätta och grunda Frejas golv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar