13 januari 2010

Jävla SJ


Har fram till nu haft en strålande och produktiv dag. Var uppe tidigt och jobbade lite. Sedan tog jag och Fredrik en rask dw-promenad - hundarna fick dra ordentligt tungt ute i skogen. Efter det lite vagnträning utan vagn - jobbade lite på hundarnas fokus i dragmomentet. De var riktigt duktiga.


Efter skön stretching var det min och Fredriks tur att träna. Ett skönt vattengympapass - tredje träningstillfället på lika många dagar (dutti kicka!) och sen lite shopping. Sova en stund för att sen packa och göra sig i ordning för tågresan till stockholm. Fast det tog stopp redan i Bastuträsk. Minst 1,5  timmes försening. Strålande. Jag kommer m a o att komma för sent till mötet som jag ansvarar för i morgon. GRRRRR.


Lyckligtvis finns det änglar även i Bastuträsk. Ett trevligt par som köpt stationshuset och som, när tåget är försenat, öppnar upp ett "vardagsrum" där de gräddar våfflor och säljer billigt kaffe.


Får väl sitta här och leta glädjeämnen. Ett är att vårdhundsutbildaren som jag och Fella tränar för är så angelägen om att Fella, klassens ljus, fortsätter utbildningen att hon ska se om jag kan söka något stipendium för att täcka utbildningskostnaderna. Det faktumet kompenserar till viss del att Fella sugit/tuggat sönder mina favoritmammabyxor för att det låg en hundgodis i ena fickan...


Nä, nu ska jag njuta av citylivet i Bastuträsk. Jippie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar