6 juni 2012

Who's the Boss?

Fy fasen. Det enda braiga med det här sunkiga sommarvädret är att det är rättvist...eller lika orättvist...för alla. Jag har just, för vilken gång i ordningen, skjutit upp dagens cykeltur med hundarna för att det vräker ner där ute. Och gräsmattan växer och frodas förstås - snart får vi använda machete för att ta oss ut ur huset.

Ett lite lugnare tempo på jobbet har i alla fall gjort att jag hunnit höja blicken och faktiskt bokat in en lydnadstävling i slutet av månaden. Fast jag ska försöka en lite ny giv denna säsong - träna mindre! :-)

Jag har, vädret till trots, kommit mig igång med lite ordentligare fysträning för hundarna. Och Fella har kommit in i nåt hysteriskt vårrus; gör värsta pudelracen lite då och då. Freja och kompisen Hanna passade på att fota lite mellan regnskurarna. Därmed har jag också fått ett nytt habegär - jag VILL ha en bra kamera!

Visst syns det vem som bestämmer här hemma?

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar