21 juni 2012

Morgonstund har guld i mun...och skit på golvet

OK. Så jag har haft en intensiv arbetsdag med resa och ansträngande möten. Men inget konstigt med det egentligen. Och ändå är jag helt knäckt efter middagen. Lyckligtvis har jag hundar som jag bara kan släppa ut på gården för att rasta sig själva sådana här dagar. Och all inplanerad packning inför midsommar får lov att bero till i morgon. Och all matlagning. Och all tvättning. Och all plantering av nyinköpta sommarblommor.

Håller jag på att bli sjuk? Eller...kanske...gammal..? ;-) Men så inser jag att min dag faktiskt började 03.30 i morse. Med att Fella gnydde vid dörren. Hon ville ut för att göra sig av med andra laddningen illamående. Första låg innanför ytterdörren. Innan jag städat upp efter henne var jag klarvaken och sen blev det inte en blund eftersom varje "tycka-synd-om-gnyende" från Fella fick mig att tro att laddning nummer tre var på gång. När jag till slut drog åkte hemifrån vid åttatiden hade jag redan hunnit jobba flera timmar.

Så. Det blir en tidig morgon i morgon bitti också. Men morgonstund har ju som bekant guld i mun. Och, eventuellt, även skit på golvet.

Har ärvt en flaskhållare av go'a morfar. Lite färg på den,
 några gamla flaskor och en (än så länge) levande pelargon får
utgöra utsmyckning på köksbordet...

...medan Ya'ax och nyplanterad blomma får smycka bron.

Bäst att föreviga medan blommorna lever.
Fröken Larsson är inte känd för sina gröna fingrar.

De här tre krabaterna hoppas jag dock
kunna hålla vid liv ett bra tag framöver!

Glad Midsommar önskar jag alla och sänder extra varma tankar till underbara ungarna som firar hos sin pappa i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar