19 juni 2012

Livet i Sepia

Inget ont som inte har något gott med sig, sägs det. Och ja...jo... Regn, regn och åter regn har gett mig ett tålamod och en likgiltighet som jag faktiskt trodde att jag aldrig skulle kunna besitta. Jag, som fantiserat och planerat hela sommaren i detalj och räknat med sol och bad varje dag, är förvånansvärt blasé när regnet väller ner dag efter dag efter dag. Nästan så att jag är lite impad över mig själv...

Måhända påverkad av det trista vädret har jag ägnat någon timme då och då åt att gå igenom och editera gamla bilder med tanken att det ska bli en fotovägg så småningom. Vilka vackra barn jag har!

Examen 2011

Här Elias och Freja för sisådär 11 år sen...

...innan lillebror Isac gjort entré...

...och växte upp till en sån här charmör!


Senaste dagarna har vi, förutom idel jobb på gården, turistat i vår egen bakficka. Isac fick sin utlovade loppis-utflykt och den dagen förde oss till en halvskabbig pizzeria i ett halvt utdött samhälle i kommunen. I dag fortsatte vi i samma anda och tog oss en snabb tur till ett av stans mer välbesökta loppis/museum/café-ställe.

Räkmackorna är helt ok. Om man gillar räkor.

Annars funkar det med skinkmacka också.

Jag och Birk försökte oss också på att sätta lite färg på världen i dag. Medan jag målade lite inredningsdetaljer fick Birk bekanta sig med vattenfärgerna. Det gick riktigt bra...

...i ungefär 37 sekunder...

...sen var det istället Fella som fick sig en välbehövlig makeover!


Nästa vecka har jag semester. Jag inleder med att vara fullbokad med jobb på måndagen. Lyckligtvis har andra än jag mer självbevarelsedrift vilket innebär att det kanske går boka om så att jag kan tillbringa några efterlängtade dagar i stugan. Det ser ju faktiskt ut som att det ska bli uppehåll. Peppar! Peppar!

1 kommentar:

  1. Ni skulle ju naturligtvis ha kommit ut på skäret! För vi har faktisk haft ganksa bra den senaste veckanm, men kALLT! Utom i solen och i lä förståss! Ha det så bra och trevlig midsommar på er alla snyggingar!

    SvaraRadera