15 juni 2012

Det är de små, små tingen som gör det

Jag har nämnt det förut; just nu plöjer jag hemindredningsbloggar på löpande band. Medan de andra glor på dumburken sitter jag med laptopen och dreglar över skira, romantiska inredningar med lagom industriella inslag. Jag avundas alla bloggerskor som, inte nog med att de hinner se skira och romantiska ut själva, har skira och romantika barn, serverar ekologiskt hembakta bullar på skirt och romantiskt porslin, på något förunderligt sätt har råd att lägga oanade summor på skir och romantik intredning i det skira och romantiska huset och dessutom har tid att ha ett stort och förstående socialt nätverk och en familj och ett lämpligt antal husdjur som uppenbarligen ALDRIG skräpar eller smutsar ner efter som allt är vitt, vitt, vitt och dammfritt. Avslutningsvis så hinner de förstås göra intressanta inlägg och lägga in fantastiska bilder tagna med en dyrgrip till kamera på sin mycket estetiskt tilltalande blogg.

Jag drömmer inte ens om att ha det som dom. Jag är för snål. För stressad. För smutsaktig. För ostrukturerad. Och inte ett dugg skir och romantisk. Men jag vill ändå ljusa upp och fräscha till här hemma. Och jag skulle förstås gärna vilja ha en bra kamera. I avvaktan på det leker jag med diverse iPhone-appar.






Efter en dag där jag inte bara tvingats nyttja mina hårt ansträngda sociala förmågor (jag har verkligen svårt att vara så där lagomt inställsam och trevlig) och dessutom bära kläder som förhoppningsvis någorlunda passar in i nån etikettkod, blir det en dag i min smak i dag; på med skitiga jobbarkläder och ut och jobba på gården. Vi har elva lastbilslass med fyllnadsjord som ska fördelas på olika ställen på gården. Maskrosorna ska tuktas med trimmern. Trädgårdsavfall ska samlas ihop och köras bort. Och jag ska försöka ägna hundarna lite uppmärksamhet. En inte ett endaste dugg skir och romantisk tillvaro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar