26 augusti 2011

Var f-n är modemet?!?!?

Birk är jättesöt. Gullig. Underbar. Underhållande. Enerverande. Frustrerande. I alla fall ibland. Som när han massakerar min dator när jag lämnar den obevakad ett ögonblick och han lyckas trycka in en tangentkombination som vänder skärmen 90 grader. Eller när han stjäl internetmodemet och stoppar undan det i nån av sina gömmor.

Han har haft en uttalad gömma utanför kattluckan. Det är dit vi går om vi har nåt borta. Toalettborstar. Kläder. Fjärrkontroller. Gamla halvtuggade äpplen. Tandborstar. Internetmodem...

Men nu vette fan... Vi har vänt upp och ner på hela huset. Hittat ett otal nya gömmor. Men inget internetmodem. Så om du känner på dig att du har nån paranormal förmåga så får du gärna känna efter var modemet finns. Och höra av dig. Till mig. INTE till Birk. Och INTE till Skrutt. Jag tror de två har gått och blivit kumpaner. Partners in Crime.





"Vaddå? Vi har inte gjort nåt..."


Jag tog paus i letandet i går och gick ut med röjsågen. Sååå skönt! Dels för att få röra på sig ordentligt, dels att få döva lite av det dåliga samvetet över att våra marker ser för jävliga ut. Jag må vara akademiker men jordbrukargenerna finns där. Inte för blommor och gräsmattor. Nä, rejäla doningar ska de' va'. Som övervuxet ris i mansdjupa diken. Vilken tur att vi har ett överflöd av sånt...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar