21 augusti 2011

Älskade ungar

 Vaknade upp i går efter en tämligen pissig och sömlös natt. Inledde dagen med tunga samtal om livet i allmänhet och framtiden i synnerhet. M a o var inte humöret på topp och jag övervägde att strunta i lydnadstävlingen eftersom vi inte riktigt hade roddat ihop dagen med traktorkörning, Birk etc. Men på nåt underligt sätt föll allt på plats och jag hade plötsligt två samarbetsvilliga och sociala tonåringar som kunde tänka sig att göra mig, Birk och Fella sällskap till Malå. Att Elias fick tillgång till fyra timmars övningskörning gjorde kanske sitt till... Fredrik och Isac blev hemma, fullt upptagna med att köra traktor.



Körkåt snart blivande gymnasist käkar frukost bestående av gårdagens grillkött.


Det är alltid trevligt att komma till Malå Brukshundklubb och så även i går. Men jag vet att mitt humör påverkar Fella så förväntningarna inför att gå in på plan var inte stora. Men hon gjorde riktigt bra ifrån sig ändå, fjollan, och tyckte att allt var kul igen. Fyra fullpoängaer fick vi. Tyvärr gjorde hon som hon brukar på vittringsapporteringen - tog rätt pinne men tappade den - och tyvärr i går så tidigt att det inte räknades som fullständig apportering. Måste fila mer på Fellas greppteknik - hon har ALLTID tagit rätt apport så det är ju fjantigt att man ska missa poäng på slarv och bus.


Nåväl, "tappet" gjorde att vi missade ett förstapris men vi vann i alla fall klassen och hade en riktigt trevlig dag. Bäst av allt var kvalitetstiden jag fick med Freja och Elias. Stunderna är allt för få och tiden går för fort...


I pauserna gjorde sig Birk lite nya bekantskaper och orsakade många skratt och god PR för kamphundar - en ettåring som ligger begravd under kamphundar och storskrattar när han får pussar är ju ganska publikfriande! 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar