22 augusti 2011

Isac kryddar tillvaron

Måndag morgon. Läser ett flertal statusuppdateringar på Facebook som alla välkomnar ungarnas skolstart. Och jo, visst kan det vara skönt med struktur och vardag, men när man bara har barnen halva sommaren så går allt liksom för fort. Det är ju så mycket vi inte har hunnit göra! Lyckligtvis hade jag tre relativt förväntansfulla barn som pallrade sig i väg för en stund sen; Elias ser fram emot att börja gymnasiet (HJÄLP!!!), Freja har saknat kompisarna och Isac, han är ju positiv till det mesta! Dessutom har han nåt extra att visa upp för skolkompisarna eftersom han valde att avsluta sommarlovet med att slå ett basebollträ i ögonbrynet på sig själv så han fick åka på akuten och sy. Förmodligen det enda han kommer att komma ihåg att berätta för sina skolkompisar om sommaren som gått, trots att han bl a varit på ett par resor inom- och utanför landets gränser. :-)


Vardag för ungarna betyder också vardag för mig. Har in i det sista "pluttat ut" semesterdagar ända fram till i går, men nu är det allvar även för mig. Fast jag fortsätter jobba halvtid ett tag till - har ju en hel del sparade föräldradagar på Birk. Året ut, kanske? Förhoppnignsvis har det klarnat i en eller ett par av de där sakerna som vi väntar besked kring då. Det ena, som handlar om försörjning och affärsmöjligheter, fick vi lite positiva vibbar om i går. Spännande...


Vardag och tristess. Men vi ska krydda tillvaron med lite gulligullgull närmsta veckorna. Liten vovve ska bo hos oss medan uppfödaren/matte är utomlands. Ya'ax är överförtjust - han hälsade så glatt och fint på lillen vid lydnadstävlingarna i går - men Fella lite mer skeptisk. Liten vovve kommer på inskolning i eftermiddag.



Tävlingarna, ja. En andraplacering och ett andrapris blev det i går. Fella var trött och lite obstinat, så även om resultatet blev bättre än under lördagen så kändes det inte lika bra. Lite mer jämna siffror (tre fullpoängare) och poäng på allt, även vittringsapporteringen. Ska fnula på hur vi kan få till stabilitet i fjärrdirigeringen och inkallningen med ställande/läggande.

Fick inte följa Elias eller Freja på sina första skoldagar (Elias lät inte alls intresserad av att få hjälp med bänkpapperet) och Fredrik tillbringar dagen med Isac i skolan, så jag får väl fixa mig nåt existensberättigande på egen hand. Kanske jobba lite. Och städa. Jippie.

1 kommentar:

  1. Hoppas det är bra med Isak och att ni alla är nöjda med skolstarten!Så duktig du är som kämpar på med viktväktarna.
    Jag försöker springa och gympa så ofta jag bara kan...Jag hinner nog få hem lite nyheter till på torsdag så du är välkommen till Lottas presentbod på Sopranvägen 7 om du har lust och tid!! Kram lotta

    SvaraRadera