27 juni 2011

Slag i slag - receptet på en bra dag!

I går var en låååång och riktigt trevlig/effektiv dag. Som vanligt hann jag inte allt jag hade tänkt, men vi lyckades få in både nyttigheter och en massa trevligheter!

Kl 6 ringde väckaren. Jobbade en stund, stökade undan lite och drog sedan norrut för trevlig hundträning och en massa skitsnack. Lagom vid lunch var jag hemma igen och då började familjen vakna till liv - så där 1/4 dygn senare... Snabbt familjerådslag, lite utfodring av ungar och sedan drog vi iväg på en liten utflykt. Efter lite nitlotter landade vi på Kajutan tillsammans med mormor och morfar. Efter det handling på ICA mAxi, sen hem för att plocka undan lite på gården och inne (hur kan det komma sig att det blir så in i helv... skitigt inomhus när man aldrig liksom är där?!?!) och käka rökt aborre. Ganska snart anslöt tränings- och loppiskompanjonen. Barnen lekte, vi donade på med loppisen (som nu verkligen är värd ett besök!) och avslutade med jordgubbsfrossa.

Efter att Isac och Freja åkt till pappa kom vi på att vi skulle till mamma och pappa för att hämta möbler och ännu mer loppissaker. Bland annat fick vi med oss ett gammalt kantor (stort hörnskåp) som jag verkligen ser fram emot att ha fått på plats (inte att få på plats - det lär bli ett helvete). Återkommer med bildbevis när det är installerat!

Vid midnatt var vi hemma igen och då gick jag in för landning ganska snabbt. Jättetrött och jättenöjd. Fler såna här dagar, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar