9 juni 2011

Bitterljuvt...

Dagarna fortsätter i samma anda! Värme, sol, trädgårdsstök, förbereda loppis, badpromenader för hundarna... För första gången i mitt vuxna liv (vid noga eftertanke förmodligen första gången ever) har jag fått tendens till soleksem också.

Som vanligt, har fredagarna en tendens att bli stressiga. Så också denna. Förbereda ett par ungar som ska iväg på studentexamen, jobba några timmar nere i Umeå (ser inte fram emot att ha Birk i bilen flera timmar), göra en hel del inköp där nere i residensstaden, hem och packa inför stugan, skjutsa ungar på div begivenheter, göra debut i Lk 3 (om inte solen gassar allt för mycket - då tror jag att vi stryker oss) etc etc. Och var är Fredrik mitt i allt detta, kan man ju undra? Jo, han jobbar. Och jobbar. Och jobbar. Efter en dags insats som maskinförare blev han uppgraderad till förstechaufför, vilket gör att han kan ha hur fullt upp han vill denna sommar. Trevligt med jobb och inkomster men lite knepigt att omorientera sig när hela familjen varit inställda på lång ledighet.

På tal om ledighet, så ska jag ju påbörja min på måndag är det tänkt. Men hela den dagen är redan inbokad på personalmöten. Och så uppdagades en upphandling med kort varsel så min första semestervecka/föräldraledighet kan jag nog se i stjärnorna efter.

Det blir med andra ord lite si och så med sol och vila för familjen i sommar...



I går blev det ett svettigt drag weight-pass med bad som avslutning. Dessutom anslöt ytterligare ett trevligt ekipage.

Nä, jäklar vad tiden rusar iväg. Måste dra söderut. På återhörande efter helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar