20 juni 2011

Kom och köp konserverad gröt!



I går var det premiär. Hade satt datumet för att ha lite kniv mot strupen och det funkade - förutom lite prismärkning var det mesta klart när vi slog upp portarna till loppisen. Vi hade t o m hunnit skylta lite (Elias, den godtrogne, tyckte att det kändes kriminellt att slå ner loppis-skyltar i byakorsningarna härikring) och satt upp lite lappar i närheten. Och så Facebook, förstås! Som funkade mycket bättre än Blocket, kan jag meddela. Har just gjort fjärde försöket att få in en godkänd annons. :-(

Det dök upp en hel del folk, de flesta vänner, släkt och bekanta men också flera familjer som sett skyltar eller läst på nätet. Drygt ett par tusingar fick vi in och det kan man väl inte säga vara fy skam?!

Man får ju glädjas åt det lilla och en lyckad loppisdag lägger lite plåster på "väder-" och "vi gör inget vettigt tillsammans"-såren. Senaste dagarna har jag bläddrat mellan yr.no och klart.se för att se vilken av sidorna som kan erbjuda bästa vädret på midsommar, men det är bara piss, piss, piss närmsta veckan. Jag har bara ungarna denna vecka innan de åker till pappa och inget roligt har vi gjort. Har dessutom planerat trevligt midsommarfirande i stugan med släkt och vänner men det känns inte särskilt angeläget om det ska regna och vara kallt. Nästa vecka, baske mig, så åker jag till stugan med Birk och hundarna vare sig det haglar, åskar, snöar eller är fint väder! Då kanske Fredrik slipper en uttråkad sambo så att han kan koncentrera sig på att sova när han är hemma.

Känns bara så otroligt, otroligt tråkigt att konstatera att alla planerna och projekten för denna sommar är skrinlagda redan innan sommaren dragit igång på riktigt. Här på gården skulle vi få hjälp av grannen att planera till grusplanen. Och att gräva ner jordvärme är nog bara att räkna bort detta år. I stugan skulle vi lägga ut brygga, se till att vi får in vatten i köket, bygga färdigt altanen, renovera motorbåten... Nu får jag nog vara nöjd om flotten kommer i sjön.

Ja, vad ska man göra av en så här fantastisk dag då..? Jag tror jag firar den med att städa källaren medan jag väntar på att familjen ska vakna till liv. Jippie. Eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar