30 juli 2012

Lagom mix

Så var det dags för sedvanlig sammanfattning av dagar i stugan. Denna gång en skön och avslappnad mix av fest, lättja, arbete och en lagom dos av "bara vara".

Fredagen ägnades åt allsköns ärenden i avvaktan på att Fredrik skulle få hämta hem traktorn från verkstan. Tror inte att jag har nämnt det tidigare, men traktorn har liksom brunnit lite. Ni vet, den där mekaniska förbannelsen...

Liten Birk och stor traktor!

Så småningom fick vi oss i alla fall iväg till stugan. På lördagen hann jag få ett par timmar för mig själv innan den manliga delen av familjen vaknade. Jag passade på att bättra på tjärfärgen på uthuset och lyckades också med att förarga några sexbenta hyresgäster. De gillade inte alls att jag pimpade deras boning. 


Vackert väder inbjöd också till härlig dw-promenad i efter Kalvträsks kuperade och förvånansvärt välskötta elljusspår. Efteråt välförtjänt hundbad, förstås!

 
Sedan fanns inte så mycket tid över för egotrippar, utan vi styrde kosan hemåt igen. Ett litet stopp på loppis, sedan var det festförberedelser som gällde - goda vännens 40-årsfest. Rafsade ihop en bukett bland ogräset i dikena runt gården...


...och trots att jag HATAR att stå framför kameran, måste jag ju låta världen ta del av denna extraordinära händelse - fröken Larsson med blommor i håret!


Så vidare ljuv och blid behövde jag dock inte vara på festen, eftersom jag var lekledare! Gyllene tillfälle att få utlopp för sina psykopatiska drag! Lite smakprov...




Trevligt, välordnat och med fantastisk mat - kan det bli bättre! Det enda negativa var att trots att jag inte drack en droppe så var jag halverst "bakis" på söndagen. Vi sov hemma, tog det lugnt på förmiddagen, åkte förbi loppis och fortsatte softandet när vi kom tillbaka till stugan. Först på eftermiddagen kvicknade vi till igen. Vi tog en kort men härlig tur med flotten (denna gång utan motorhaverier). Vår utsikt hittar ni här. Sedan en svettig promenad med hundarna och därefter svalka med hjälp av kanot och flytvästar. Underbart!



På måndag vaknade vi kl 06.00 av att nitisk skogshuggare avverkade träd efter den nya vandringsleden som ska gå förbi vår stuga. Eftersom vädret inte inbjöd till tidigare inplanerad flott-tur och bad, ägnade vi förmiddagen åt att tvätta förnster och bygga lite på altanen. Sedan var det dags att avsluta en alldeles lagom helg och återgå till vardagen. I morgon lite roliga aktiviteter på gång som förhoppningsvis kan dämpa den analkande jobbångesten något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar