1 augusti 2012

Teamwork

Sitter i bara mässingen, väntar på det där rycket som gör att jag ids klä mig och stoppa i mig frukost. På mindre än en timme kommer goda vännen och drar mig ut på långpromenad. Vi avverkade en mil i går och det känns så skönt, dels att få komma igång med någorlunda regelbunden motion och samtidigt få njuta av trevligt sällskap.

I går njöt jag av Fredriks sällskap. Därtill i jobbsammanhang. Det är inte ofta. Jag, den ultimata teamworkern, och han, ensamvargen, har inte nött på varandra när det gäller att ha gemensamma projekt. För husfridens skull har jag gått åt mitt håll och han åt sitt. Men i går hjälptes vi åt att bygga på farstukvisten och det gick riktigt bra (i alla fall för att vara oss). Takpanel och infälld belysning på plats. I dag blir det ytterligare inköp för att färdigställa här hemma och fortsätta på altanbygget i stugan.

På tal om teamwork så hade jag och hundarna celebert besök av Norrhund här om dagen. De körde lite drag weight och jag fick nyttiga tips när det gäller Fellas träning. I vanliga fall är jag ju ganska ödmjuk (ööhh) men när det gäller mina hundar och mina ungar har jag svårt att hålla igen - jag har ju de bästa! Och roligt nog, är nog Norrhund benägen att hålla med mig när det gäller Fella. Lovorden haglade och joo... skulle det bli valpar i henne så har jag nog en seriös spekulant...

Bild från när Fella fick testa svenskskydd på Norrhunds anläggning.

Nä, nu måste jag kolhydratsladda lite innan promenaden. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar