7 augusti 2012

Tillbaka i fållan...

...och därmed bloggtorka. Även om jag inte är särskilt uppbokad i jobbet så kände jag redan på måndag morgon hur jag fick påminna mig att djupandas igen. Självklart skulle dessutom jobbstarten infalla på en av sommarens fåtaliga soldagar också. Lyckligtvis (!) är vädret sämre i dag så jag behöver inte känna mig supersplittrad mellan alla praktiska, logistiska och planeringsmässiga frågor på jobbet, hinna tillbringa nån liten stund här och där med lilla familjen och ta tag i de där sista sommarprojekten. I dag rymmer jag fältet och åker till stugan tillsammans med hundarna och lilleman. Där hoppas jag kunna få lugn och ro att göra lite skriv- och planeringsjobb.

De sista semesterdagarna har karaktäriserats av korta arbetspass på byggnationer både hemma och i stugan, varvat med röjning bland skrot i uthusen och ett flertal spontana loppisbesök. Vi har inte gjort några större inköp men Birk fick sig en batteridriven motorsåg som också blev hans nyvunna kärlek - den följer med i sängen och han håller den så hårt att när han ramlade på betonggolvet i garaget vägrade han släppa vilket resulterade i en ordentligt uppskrapad nästipp. Vilken tur att han inte är 14 år, då hade han låst in sig de sista dagarna på sommarlovet...

Vi avslutar det här inlägget med några, från sammanhanget helt lösryckta, stilstudier. Den första från stugan, där Fella fick vittring på en ekorre. Vad Ya'ax tyckte om tilltaget tror jag framgår av bilderna...




Och så får Fella spela huvudrollen igen. Denna gång i egenskap av sittbänk för lilleman när han klär sig. Kan man säga att Fella har en bra on/off-knapp kanske..?


V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar