28 augusti 2012

Stugan

Jag är jättedålig på "före-och-efter-bilder". Oftast är jag så het på att få börja på ett projekt att jag inte ger mig tid att fota. Många gånger tror man kanske inte heller att skillnaden ska bli så stor att den är värd att dokumentera - särskilt om det är ett långsiktigt projekt.
 
Men nu ramlade jag över lite gamla bilder på stugan. Och det var ganska skönt att inse att det hänt en del på de tre år vi ägt den. Självklart önskar jag i sann Jenny-Ann-anda att vi skulle ha hunnit mycket, mycket mer, men tre månaders stugsäsong/år som dessutom ska delas med en massa jobb, projekt hemmavid och - vid enstaka tillfällen - också lite vila, så får vi nog inse att lagom till pensionen kanske vi börjar vara någorlunda nöjda.
 
Skynda, skynda - det är bara 25 år dit!
 
Så här såg stugan ut när vi köpte den. Vi såg inte ens ner till sjön.
Vår första natt som stugägare tillbringade Fredrik med röjsågen...

 Efter ett gediget arbete av Fredrik - och av Ya'ax som till sin glädje fick
dra upp alla slystubbar - kunde vi äntligen se hur stugan egentligen såg ut.
 
 Ett gammalt ogenomskinligt plasttak fick ge vika för att vi skulle få släppa in solskenet.
Vi funderade ett tag på att behålla den gamla verandan...
 
 ...men ändrade oss och slog på stort. Det har vi inte ångrat en sekund!

Och denna terass blev i fjol utbyggd framåt...
 
...och i år också åt sidan. Lite färg har vi också kletat på.

Som sagt, mycket återstår och en del har blivit gjort även sedan denna bild togs.
Men vi är en bit på väg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar