1 juli 2012

Alla vägar bär till Paradiset

I går satt jag i sedvanlig ordning och surfade runt på diverse bloggar innan sömnen skulle klubba både mig och Fredrik i skallen sisådär vid 21-snåret. Hamnade via diverse länkningar på en blogg som visst tillhör top 15 av Sveriges inredningsbloggar och vars innehavare nu ska ge ut tre böcker baserade på sin blogg. Och vad hittade jag inte på hennes midsommarinlägg, om inte ett foto från vårt Paradis (om man tittar riktigt noga ser man t o m taket på vår husvagn!). Spelar ingen roll vad ni säger - alla vägar bär till Paradiset! :-)

I dag purrade jag lilla familjen (d v s utan de stora barnen som fortfarande är hos sin pappa) och medelst kraft, lite svordomar och smörjfett fick vi in ett helt berg av skro...jag menar...fynd...i bussen. Anlände till loppisen på Folkparken ungefär 1,5 timme innan öppningsdags och det var faktiskt - ärligt talat - både olustigt och lite panikframkallande hur folk flockades som flugor medan vi lastade ur grejerna ur bilen! Innan vi ens dragit åt handbromsen stod folk och tittade in genom rutorna och innan vi hunnit få allt på marken hade vi redan gjort ett flertal affärer. Ett par sköna tusingar inbringade skro...jag menar...fynden - och då tror jag att 2/3 av alla affärer gjordes innan öppning!

Med oss hade vi en tålmodig tvååring och en publikfriande liten staffevalp. Båda sussar sött nu, alldeles utmattade av alla intryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar