5 juli 2012

Jesus och jag

Hmm... Sex minuters verkningstid på Veet. Här gäller det att vara tidseffektiv - det blir att blogga medan jag väntar! :-)

Vi gör ett nedslag i verkligheten efter ett par dagar i Paradiset. Det är ungefär så länge tonåringarna står ut där ute i evigheten.

På väg upp till stugan körde vi förbi Rismyrliden och gosade med lite ulliga och gulliga djur.

Elias, som har nojjor för det mesta, kunde faktiskt tänka sig att bli riktigt närgången mot en av kalvarna.

Freja och Birk passade också på att bekanta sig med kreaturet.

Lite mindre men lika ulliga och gulliga...

...och här kanske inte så ulligt men rackarns gulligt!

Sen skulle de äldre ungarna visa sig på styva linan...med varierande resultat.
 



Fyra kärlekar!

Väl i Kalvräsk brukar Ya'ax känna igen sig redan några hundra meter från stugan. Då börjar gnällandet och sen är det några fyrbenta kanonkulor som skyndar ner till badplatsen. Lilla Cobra försökte - och lyckades till stora delar - hålla jämna steg med de stora hundarna och hon fick sig också sitt första ordentliga dopp. Helt oplanerat. :-)




Lång och aktiv dag byttes så till lugn och stillsam kväll...




Och i sedvanlig ordning blev det en liten kanottur tillsammans med hundarna. Sjöbusen Elias konstaterade efter fem minuters paddlande (i lugnt mak) att det var hårt, det här med sjölivet...


Och så lite badförsök för de tvåbenta. tonnisarna gjorde sånt som tonnisar är bäst på...



...och det var bara Isac som badade på riktigt.


Och så var det det där med Jesus... Folk som känner mig skulle väl säga att vi inte har så mycket gemensamt, jag och han, men jag kan säga att jag har en djupare förståelse för honom än de flesta andra. Jag har nämligen förstått att det där med att han är Guds son och hade en massa mirakulösa saker för sig bara är båg. Han var förmodligen bara vilseledd av tillfredsställelsen att lyckas med ett bra snickaralster - det klår vilken uppenbarelse som helst!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar