8 oktober 2011

Tvätt



Fyra barn i familjen, varav tre på heltid, sätter självklart sina spår. Även om sambon är den som är duktigast på att skita ner sig. Men hur i helsefyr kan det vara så att tvättberget ALDRIG minskar!?!?!? Förutom vardagstvätten är det ju nu dags för säsongsbyte vlket innebär att vissa kläder ska stoppas bort och andra plockas fram - och däremellan förstås fräschas upp också.

Vi har ett tvättnedkast. Himla smidigt. Om man inte lägger någon notis vid att somliga kläder passerar där tämligen ofta...ibland inte ens använda eller uppvikta...i samband med att ungarna har tvingats städa sina rum... Men ingen kastar upp kläderna från källaren igen. Utan det blir att trava ner till ångesthålet, som tvättstugan är, och upp igen med överfulla IKEA-kassar. Varje hel- eller halvledig dag viks åt tvätten. Kan inte för mitt liv begripa hur jag en gång i tiden hann med att stryka jeans och t-shirtar - nu är det diskhanddukar, örngott och nån enstaka skjorta som hamnar under strykjärnet och det vid ett par - tre tillfällen per år. Lyckligtvis har vi ganska mycket sängkläder...

Om jag inte var dödstrött på kvällarna skulle jag förstås vara mer produktiv. Men just nu är jag inne i ett sova-sova-läge. Slocknar i tv-soffan före kl 21, vaknar upp igen fram emot småtimmarna för att borsta tänderna och gå och lägga mig i sängen. Antar att det är mörkret som påverkar - jag har ju samma tendenser fast de omvända när ljuset kommer på våren.

Ska försöka komma igång med regelbunden fysisk aktivitet igen. Nu har jag två sparringpartners som kan dra mig ut på gym/gruppträning och långa promenader. Har nu avverkat 1, 85 mil på 1,5 dygn och baske mig om jag inte ska ta mig ut på på minst 6 - 7 km i dag igen. Om jag inte drunknar under tvättberget, förstås...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar