14 oktober 2011

Piss!

Inte ofta dagens besvikelse kommer redan innan man stigit upp ur sängen, men så var det nu på morgonen. Såg fram emot tävlingsträning med andra hundentusiaster men fick hastigt och lustigt lägga de planerna åt sidan när Fredrik kom in och sa att vi bara har en fungerande bil - och den behöver han i dag. Det är Carawellen som kärvar - har ni hört det förut?!?!

Så det blir till att vackert stanna hemma idag. Jag har mycket jag kan roa mig med. Tvättberget. Gå igenom och plugga in alla kris- och handlingsplaner inför stundande inspektion från arbetsmiljöverket. Skriva på en LSS-utredning. Eller varför inte skriva hatiska mail till enträgna försäljare på blufföretag?! Det senare gjorde jag i går och det tog visst skruv... (Jag har tidigt tagit ett beslut att inte svartmåla personer/företag etc i min blogg, men nu framhållerjag i a f fakta och ger motparten möjlighet att säga sitt).

Hej Jenny-Ann,

Mitt namn är XXX och jag sitter som AC Omsorgs kontaktperson här på Eniro detta år.
Det ligger därmed på mitt ansvar att få tag i dig och se över den annonsering ni har här hos oss men jag har ännu inte lyckats få tag i dig.
 
Mitt personliga mål är att få tag i alla mina kunder för att föra en konstruktiv dialog om vilken typ av annonsering som är aktuell kommande år.
Anledningen är att jag gärna vill förmedla hur många du visats för senaste året, hur många ytterligare kontakter du kan ta del av samt givetvis se över så att vi är uppdaterade på dina kontaktuppgifter.
 
Jag skickar detta mail med hopp om att du får en minut över och slår mig en signal – jag sitter en hel del i telefon men är det upptaget så tala in ett meddelande.
Alternativt kan du maila tillbaka om du har någon speciell tid då du vill att jag kontaktar dig.
 
Vänliga hälsningar                                                                                                                                                      XXX

Jag svarade:

Bara det faktum att du dristar dig till att kontakta AC omsorg tycker jag visar på hur otroligt dåligt Eniro fungerar. Du borde någonstans i dina anteckningar ha noggranna noteringar om hur bedrövligt ni agerat gentemot oss och gentemot övriga företag i koncernen. Men eftersom ert kundregister uppenbarligen är under all kritik, kan jag berätta att ni felplacerat oss som begravningsentreprenörer – fast vi jobbar med barn- och ungdomsvård – och att vi i flera års tid tvingats hota med rättsprocesser p g a era bluffakturor.

Skäms. Och hör aldrig av er till oss igen.

Ganska snabbt fick jag följande respons:

Hej Jenny-Ann,

Jag kan inte annat än att be om ursäkt å Eniros vägnar. Det stämmer att det finns noteringar om att ni tidigare blivit placerade under fel kategori sen tidigare och det är ju obeskrivligt slarvigt. Har vi dessutom efteråt hävdat att ni inte är berättigade till någon ersättning för misstaget så gör det inte saken bättre.

Tyvärr har skadan redan skett och jag förstår efter ditt förtydligande att ert förtroende för Eniro är obefintligt. Jag känner ändå att jag måste få förklara mig då ni har hamnat på mitt bord att kontakta er. Jag tar mitt jobb på fullaste allvar och vill därför kontakta mina kunder för en dialog om att finnas sökbar genom Eniros kanaler. Jag förstår nu att vi har passerat alla tänkbara gränser för en sådan diskussion.

Skulle det någonsin finnas något intresse alls att ha med Eniro att göra igen i framtiden så har du mina uppgifter och jag kan garantera dig en mer professionell hantering. Om det inte gör det så kan jag bara återigen be om ursäkt och beklaga det som inträffat.

Vänliga hälsningar                                                                                                                                         XXX

Så... Snyggt svar... Trist bara att det var första gången Eniro gjorde nåt bra.

Nu ska jag hämta papper och torka upp efter pissnisse. Vi har nämigen en ettåring som kommit på att han kan styra sina toalettvanor och för att få a del av det fysiska fenomenet sliter han av sig blöjan titt som tätt. Ibland kryddar han tillvaron ytterligare. Som i förrgår när han hittade ett paket möbeltassar och klistrade fast dem på pungen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar