26 oktober 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Eller. Var tog tiden vägen?



Gårdagen startade i vanlig ordning med väckning och iordningsställande av barnen. Satte mig direkt vid datorn och hann jobba ostört i 2,5 timmar innan Birk och Fredrik vaknade. Lycka! Rafsade sen ihop alla papper som jag ägnat timmar åt att sammanställa och skriva ihop inför Arbetslivsverkets inspektion - bara för att konstatera att inspektören inte ägnade dem en blick under vårt 1,5 timme långa samtal. :-(

Satte mig sedan direkt i bilen, tryckte i mig en banan och en satsumas till lunch och hann lagom till nästa träff på skolan där jag jobbar extra. Ett par timmar där och sedan fick jag besked om att ett inplanerat besök i ev nytt familjehem blivit inställt. Jippie - två timmar till godo! I o f s ägnade jag en halv av dem åt att köra fram och tillbaka på E4:an eftersom jag glömde att hämta äldste sonen på skolan som utlovat men även efter en sån fadäs borde jag ju ha lite tid över. Kan man tycka.

Hem. Trycka i sig en tallrik yoghurt, göra hundarna och Birk färdiga för en drag weight-promenad, inse att middagen behövde komma in i ugnen om den skulle kunna ätas innan Isacs karateträning, göra hundarna och Birk färdiga för en drag weight-promenad egen eftersom unge herr Duracellkanin hunnit slita av sig de flesta klädesplaggen och sedan äntligen ta sig ut på en kort men intensiv runda.

Väl hemma igen kasta sig ner framför datorn för att hinna jobba lite medan middaegn blev klar. Sedan utfodra familjen, styra upp lite karateskjutsning, jobba igen för att sen göra mig själv klar och åka iväg till en nära-döden-upplevelse på en 1,5 timme långt Box-pass.

Hemma ännu en gång. Där väntade Freja som ville ha hjälp att färga håret. Sedan prata hundklubb och jobba på hemsida. Efter att ungarna kommit sig i säng insåg jag att det fanns en hel del jobb kvar att göra, så jag blev sittande vid datorn till strax efter midnatt.

MEN! Vad gjorde det - jag hade en utlovad sovmorgon att vänta!

Det började bra av att jag väcktes av en magsjuk och olycklig hund som gjort inne kl 05.00. Kröp i säng vid 05.15 och hade knappt börjat djupandas innan Fredriks väckare ringde 05.30. Och i vanlig ordning vaknade han förstås inte, så jag fick väcka honom för att få honom att slå av väckaren och sen låg jag på "ohåga" och väntade nästan en timme på att ha skulle stiga upp. Ingen reaktion. Skakade liv i honom lagom till att ungarna behövde väckas. Fick sedan tillbringa närmsta kvarten med att höra honom springa omkring och svära. Då gav jag upp. Det var den sovmorgonen det.

Tänkte tröta mig med en lugn onsdag men sinnet rann på när jag gick ner i tvättstugan och insåg att tonåringarnas tvättmetoder lämnar övrigt att önska; tvätta går bra och stoppa i tumlaren går bra, men sen hamnar all tvätt (oftast inte ens torrtumlad) rakt ut på golvet eller i en redan överfull tvättkorg just framför maskinerna. Skulle tro att det är en 5 - 6 fulla maskiner med ren - och fuktig/blöt - tvätt som ligger på det smutsiga tvättstugegolvet och väntar på att tas om hand. Dock inte av mig. Nu har jag gått i strejk. Tvättstrejk. Det får bli ungarnas onsdagsnöje. Minsann.

Själv ska jag ägna ledig dag åt jobb. Vad annars? Uppdragen haglar in och det är ju jättekul men det startar också en massa mer eller mindre beslutsprocesser. Ska bli spännande att se vad som händer under närmsta halvåret!

Till lunch gör jag i alla fall välbehövlig paus för en långpromenad med god vän. Och sen i eftermiddag blir det wp-träning på klubben. Ska också försöka gräva fram lite nytvättade (och förhoppningsvis fortfarande rena och kanske t o m torra) kläder ur tvättberget i källaren så att jag slipper åka naken med fakirplanet till Stockholm i morgon bitti. Och jag ska inte klaga - de saknade timmarna från i går får jag till godo då, eftersom jag kommer att bli sittande på Arlanda mellan 17 och 23 i väntan på planet hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar