4 oktober 2011

Broiler-Greyhounds

Solig lördag byttes mot regnig söndag, men helt enligt devisen "Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder" åkte vi till Skellefteå Hundkapp för att se om voffsingarna hade spring i benen. Sammanlagt åtta hundar från vår klubb var där och bekände färg, med större eller mindre framgångar. Mina hundar tog dock ut segern i förskott; när haren, medan vi fortfarande var på publikplats, gick för första gången blev båda helt galna. Jag insåg snabbt att det bara var att sätta in den ena i bilen för båda hade jag knappt kunnat hantera.

Först ut av mina var Ya'ax. Han hade bränt mycket krut innan han äntrade banan och dessutom hade han inte kommit tillbaka till sin ursprungliga form efter sin nära-döden-upplevelse en vecka tidigare. Han gick ut hårt men sen... Ja, det kan ni se här.

För Fella gick det lite bättre. Eller i alla fall lite längre...

Tyckte i alla fall att Fella gjort sig förtjänt av ett nytt halsband men när jag hittade ett som matchade Ya'ax också, förärades de båda två med var sitt snajsigt attribut.


Snajsiga vovvar.


Dagens mission är att hålla mig själv, Birk och hundarna ur vägen medan släkt, grannar och inlejt folk lägger ner slangen för jordvärmen. Det är inte lätt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar