9 oktober 2011

Nytta och nöje

Jag överlevde. Lyckades under gårdagen ta mig levande ur tvättberget. Jag har inte besegrat det än, men efter ett otal tvättmaskiner och nån timme vid strykbrädan är jag på god väg. Vi gjorde gemensam sak med städningen också, jag, Fredrik, de två tonåringarna (som bor hos oss på heltid nu) och Binke-Bonk. Den sistnämndes hjälp hade vi i o f s klarat oss utan...


 "VAR är Birk???" Kurragömma i städskrubben.


Mitt på dagen belönade jag mig med en långpromenad med hundarna. Kätting på som vanligt, men halvvägs gjorde vi paus och besteg det lilla byaberget och unnade oss en liten upptäktsfärd på de lav- och mossbeklädda hällorna där uppe. En lisa för en urtvättad och sönderstädad själ.






Vederkvickt till kropp och själ tvingade jag sen ut familjen i garaget/förrådet/maskinhallen för att påbörja en feng shui-satsning där varje pinal ska få kämpa för att berättiga sin fortsatta existens. VET ni hur mycket skrot man kan samla på sig inom loppet av ett par år, trots att det mesta man äger brunnit upp? Och VET ni hur värdefulla små järnbitar, halvrostiga muttrar och gamla bilsäten uppenbarligen kan vara?!?!?!

Efter en heldag i saneringens tecken var vi väl värda en belöning och gick därför på bio och såg Jägarna 2. Riktigt bra - det faktum att jag höll mig vaken hela filmen är en bekräftelse på det. I mina ögon faktiskt bättre än Jägarna 1, dels för att handlingen var bättre men framför allt för att det var riktiga norrlänningar som spelade de flesta rollerna och inte stockholmare med nån hemsnickrad norrländsk dialekt à la Pistvakt.

I dag är det fixardag på hundklubben. Fredrik ska fortsätta jobba med jordvärmen så jag tar nog Birk med mig och promenerar de 7,5 km till grannbyn. Sen adrenalinkick med Body Combat i kväll. Och så tvätt förstås. En sisådär 5 - 6 maskiner borde jag åtminstone hinna med...

F ö så är jag väl medveten om att första bilden inte är centrerad så som de andra. Men den här satabloggen har uppenbarligen inte tillstymmelse till simultankapacitet - om man roterar en bild så kan den inte centreras sen - det blir en åtgärd för mycket. Så ni får hålla till godo med vänsterställda foton ifall ni vill slippa lägga huvudet på sned för att titta på dem. :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar