15 juli 2011

Storuman eller Turkiet..?

Efter i går hade jag avverkat 2/3 av min Norrlandsodyssé. Norrut - check. Västerut - check. Nu återstår bara söderut och en tripp till Umeå/Nordmaling för hundtävling och social samvaro.

Det har varit riktigt stimulerande att göra ett hopp tillbaka i jobbverkligheten så som den såg ut för nåt år sen innan min roll förändrades. Har träffat trevliga, spännande människor med fascinerande livssituationer. Dock har det inneburit långa arbetsdagar så att allt annat kommit på skam. Mest angeläget är förstås, med två lydnads- och två wp-tävlingar inom närmsta veckan, hundträningen men det har varit lite si och så med det. Särskilt wp:n. Är sååååå lite motiverad! Det har också varit så mycket strul med tävlingen och jag, som inte på nåt sätt är inblandad, har fått försöka ge svar till förvirrade och uppgivna sörlänningar som gör sin första tävling norr om Stockholm. Hade bestämt mig för att inte ta på mig nåt ansvar men fann mig själv sittande över internet och telefon i försök att hitta på aktiviteter och boendealternativ som på nåt sätt kan visa Norrland från en någorlunda positiv sida och som skulle göra resan värd för 08-orna.

I går fick jag äntligen träffa saknade och brunbrända barn som varit med pappa och hans familj i Turkiet. På söndag kommer hela konkarongen och nu känner redan nu hur jag går igång för att få ihop den situationen också. Ungarna har kompisabstinens och jag vill inget hellre än att få tillbringa några dagar i stugan. Hade egentligen velat vara där en vecka och faktiskt landa, men hittills har vi aldrig tillbringat mer än två nätter i sträck där ute. Och med aktiviteter varje helg framöver lär det inte bli annorlunda under resten av sommaren heller. Känns skittrist - vi som praktiskt taget skulle BO i stugan hela sommaren. Sammanlagt tror jag att vi varit där hela familjen samtidigt ett par nätter. Nu är vi dessutom uppställda med bara en bil (självklart den mindre) vilket innebär att jag inte ens vet hur vi ska kunna transportera unghopen till stugan. Och till råga på allt ska vädret bli avsevärt sämre under kommande vecka. Tjoho vad livet känns positivt!

Nu är det i alla fall sista arbetsdagen inför tre veckors ledighet. Har faktiskt tänkt vara ledig denna semesterperiod till skillnad från den förra. Få se hur jag lyckas med det. Inleder semestern med att städa och tvätta så att vi kan ta tattarpacket och åka söderut i kväll. Ska bli bortskämda med mat och sällskap hela helgen. Inte fy skam. Återkommer med rapport!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar