7 juli 2011

Nu blev det så där igen...

Jaha... Nu blev det så där tokigt igen att tid och rum liksom bara försvann... En tripp upp till stugan har ställt till det igen - inget ont som inte har nåt gott med sig!

Tid verkar vara ett återkommande bekymmer för mig och Fredrik. Tid och struktur. Planer, ambitioner och projekt finns det gott om, men i kombination med tids- och strukturbrist blir resultatet ganska lamt. Nu ska vi försöka oss på att planera lite mer; vad ska vi göra först, hur ska det göras, vad behöver vi för att göra det? Vi börjar i storslagen stil med att inte ens veta om, när och hur vi tar oss upp till stugan igen...

I sann hysterisk anda kom jag på att jag skulle efteranmäla mig till en tvådagars lydnadstävling i Nordmaling om 1,5 vecka. Fast helt utan baktanke var det inte för jag kom på att vi kunde passa på att umgås lite med Fredriks släkt samtidigt. Och jag kom med nöd och näppe på att jag skulle kolla så att den tävlingen inte krockade med WP-tävlingen i Skellefteå. Och det gör den inte. Fast vette tusan om jag inte skulle ha gjort samma prioritering ändå. Jag har så svårt att motivera mig för WP:n och har känt så under ganska lång tid. Fella likadant. Just nu är det lydnad som är kul. För Fella är lydnaden faktiskt just nu så rolig att jag använder den som belöning till WP:n! :-)

Nu iväg till Norrbotten för en dags jobb. Helt plötsligt har det rasslat till och utrednings- och placeringsförfrågningarna duggar tätt.

Ha en bra dag, gott folk, och titta förbi på vår stora loppis (med fynd från många hem) på lördag 11 - 15!

2 kommentarer:

  1. Din blogg är alltid full av roliga, tokiga och underhållande texter....man blir nästan beroende av att läsa den:-)

    SvaraRadera
  2. Jenny-Ann Larsson7 juli 2011 kl. 02:07

    Tack snälla! Patetiskt nog vet jag inte hur jag besvarar en kommentar annat än med en egen sådan...

    Ser att du också börjat blogga igen. Det var väl på tiden!! /J-A

    SvaraRadera