12 juli 2011

En regnig dag...

Tisdag - en dag med alla väder utom snö och hagel. Njöt under dagen av lite strukturerat jobb, hundträning, promenad i lagom värme - och en unge som sov till klockan 11! På kvällen kom efterlängtat (får man säga så?!?!) regn i rejäla mängder. Och plötsligt fann jag mig själv sittande utan nåt att göra. Eller... Det finns alltid att göra men jag ville ha ett så där lite lagomt projekt. Tänkte ge mig i kast med att storstäda/sanera ungarnas rum men en blick in i råtthålen gav vid handen att det var ett bra mycket större åtagande än vad jag hade lust och ork med. Så det fick bli lite pyssel i köket och omstrukturering av skafferivaror.

Fortfarande saknas några liter färg och lite fina burkar men det nya skafferiet börjar ta form:


I dag blir det jobb för fulla muggar i Norrbotten. Tar med mig familjen och drar en repa till Haparanda också. I morgon Storuman och helgen kommer att tillbringas i Umeå och Nordmaling. En riktig globetrotter är man! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar