11 juli 2011

Morgonstund har guld i mund

KLockan är 05.45. Jag har hunnit jobba en dryg halvtimme. Fick lite hjälp på traven med att vakna (tack Kajsa! :-) ) men jag är tacksam för de här morgonstunderna då huset är tyst och jag får göra vad jag vill... Eller...Vill och vill... Göra det som behövs, vilket nästan varje morgon brukar innebära lite jobb och lite blogg.

Hur sjukt det än låter, blev jag besviken av att få morgonsol i ögonen när jag öppnade dem. Hade hoppats på regn i dag. För det innebär att Fredrik är hemma och det skulle vara både trevligt och välbehövligt. Men nu ska han iväg på jobb och hans snoozande på väckaren är det enda som stör morgonlugnet.

Som av en händelse, är Carawellen trasig igen. Nån som är förvånad?!?! Vi väntar på reservdelar och förhoppningen är att den ska vara igång lagom tills ungarna kommer tillbaka på söndag. För nu jäklar blir det stugan, vare sig folk vill eller inte!!! Vilket tyvärr kan innebära att de inte vill... I alla fall ungarna, som förmodligen har ett uppdämt kompisbehov efter en vecka i pappas stuga och direkt därefter en vecka i Turkiet. Men jag får hoppas att vi kan låna med oss lite ungdomar till stugan - vi är ganska vana att måste kompensera på det viset och det finns ju garanterat värre saker än att fylla stugan med ungar!

Var tog alla dessa lättjefulla dagar som skulle tillbringas i Paradiset vägen? Nu halvvägs in i sommaren och jag springer omkring som en yr höna och försöker få ihop tillvaron. Tacka vet jag våren, då den naiva förhoppningen om en lugn och vilsam semesterperiod fortfarande lever kvar...

Gomorron världen!

1 kommentar:

  1. Alltså förlåt på Rikt!
    Ska (försöka!!) inte göra om de :)

    Men Godmorgon på dej, nu ska ja lägga mej .. :P

    SvaraRadera