10 juli 2011

Happy feet!

[caption id="attachment_878" align="alignright" width="400" caption="Fröken Larssons fötter - för tillfället förvånansvärt rena"][/caption]

OK. Jag kan köpa att vintern är en tuff period för mina fötter. Negligerade och ofta inträngda i varma och inte alltid särskilt fotriktiga skor bär de mig runt en ansenlig summa mil varje vecka. Det är nästan så att jag klipper naglarna först när skorna känns trånga och jag måste erkänna att jag aldrig torkar mig mellan tårna efter att jag har duschat (så...nu har jag sagt det...). MEN det behöver väl inte innebära att jag ska genomlida en hel sommars hämnd i form av skitiga fötter som, för att bli rena, måste skrubbas med omfattande mängder tvål och fotfil minst en gång per dag för att de ska se någorlunda vettiga ut?!?! Den här "kalv-på-grönbete"-mentaliteten som fröknarna Höger och Vänster kör med gillar jag inte.

Vän av ordning - och av fötter - skulle här säkert kunna inflika nån underfundig kommentar om att det är mitt beteende som orsakar dessa monstruöst jord- och gräsklippsinkletade fötter men det motsätter jag mig kraftigt. Är man en storlek 37 så är man stor nog att sköta sin egen hygien. Så det så. Dessutom tror jag att detta är något som endast jag drabbas av, för med tanke på omfattningen av detta problem borde detta vara en namngiven företeelse...ett begrepp...ifall andra sommaraktiva människor fick genomlida samma sak.

Vårt nyligen uppståndna samarbetsproblem till trots, bar mig flinka fötter ut på gården i går morse vid 5.30-tiden. Då vaknade jag med ett ryck av åskregnssmatter mot altantaket. Jag, som i ett anfall av sällan skådad struktur och framförhållning, hade konsulterat både klart.se och yr.no för att försäkra mig om ett stundande uppehållsväder och därmed hade burit ut ungefär trehundanittionsju trasmattor, möblemang för en stor etagevåning på Östermalm och ett gubbdagis i form av en uppsjö tekniska prylar inför lördagens loppis. Det var bara att snabbt som blixten - vilken lyckligtvis uteblev trots ovädret - springa ut och dra över presenningar. Med regnvatten rinnande ned efter nacken kändes det som ett ogenomförbart projekt att somna om igen, så dagen fick starta där och då. Och tur var väl det, för ungefär 1,5 timme innan utsatt tid började loppisbesökarna göra entré.


Knappt öppnat och redan många besökare...


...de flesta bilburna.


Och stackars Ya'ax kan inte förståååå varför han inte får hälsa på alla människor som säkert kommit enbart för hans skull...

Och efter ett antal timmar var vi några tusingar rikare och en massa skrä...jag menar...fynd...fattigare! Ett riktigt härligt sätt att förena nytta med nöje; tjäna lite pengar, göra sig av med onödiga prylar och tillbringa en dag med trevliga grannar. Så lyckat att vi gör om det en gång till närmare hösten.

När hundarna är skeptiska till en promenad kl 7 på morgonen kan man förstå att dagen kommer att bli varm. Men det kan jag leva med. Hoppas bara att vi kan spara några såna här dagar tills ungarna kommer också, så vi får en underbar tillvaro i stugan med dem. Jag avslutar med sommarens bästa lästips för er som behöver ett break från sol och bad; fredrik.cafe.se . Underbar läsning - jag citerade högt och länge för Fredrik i går och vi skrattade båda gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar