28 november 2010

Där satt den!

Allt som behövdes var ett tak, några väggar och lite gosigt sågspånsunderlag!


Jag har ju haft mina spekulationer kring att kyla och snö har ställt till det för Fella i Lk 2 - alla läggande moment har gått jättedåligt. I mina sämre stunder har jag funderat på om det bara varit en ursäkt... Men i går, på tävlingen i Vännäs, tycker jag mig få belägg för mina teorier när Fella Fjutt drämde i backen och fick 9,5 både på platsliggningen och läggandet under gång (det senare inte illa av en seg bulldog!).


Allt som allt renderade poängen i ett förstapris och därmed alltså uppflytt till Lk 3 och en andraplacering i gruppen. Men vi ska ta mig tusan fixa oss ett championat i tvåan först, så nu blir det några fler inomhustävlingar under vintern.


Roligast av allt var dock att hela läktaren applåderade och många kom fram efter avslutat program för att ge beröm och säga hur glad och trevlig Fella verkade vara. Till och med domaren letade upp oss och gosade upp Fella riktigt ordentligt medan hon öste lovord. Om den här förbaskade uppladdningen hade fungerat så skulle ni ha fått smakprov från tävlingen men nu har datorn stått och tuggat hela natten utan större framgång, så det får väl bli vid nåt annat tillfälle.


Själv ska jag inte stå och tugga. Det blir en resa ner emot Umeåtrakten för tredje dagen i rad. I dag för jobb, släktlunch och lite shopping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar