17 november 2010

Det gör ont när knoppar brister...

Ja, det känns faktiskt lite jobbigt att växa och utvecklas just nu. Även om det är ett angenämt problem.


För egen personlig del är ju förhoppningen att det ska gå åt andra hållet förstås, men företagsmässigt tycks vi bli större och större. Vilket innebär att förväntad julstämning och njutbar adventsfrid kommer att bytas mot upphandlingar, utredningsarbete, ekonomisk planering och personalrekrytering. 


Jag försöker ta mina stunder att bara njuta av Birk... inpränta hans utseende... mysa vid amningarna... skratta tillsammans... Men min rädsla är att jag om några år ska uppleva att allt gjordes i en dimma och att jag inte hann njuta så som jag hade önskat. Förutom jobb är det ju så mycket annat som pockar på i form av engagemang i hundklubbar (som efter en känslomässigt jobbig och ostrukturerad period efter mötet i måndags förhoppningsvis kommer att kännas roligt och energigivande igen), transporter hit och dit (ÅH, vad jag längtar efter en enda bilkörningsfri dag) och så detta traggliga hushållsarbete.


En stor glädje är att harmonin verkligen lägrat sig i familjelägret. Underbart skötsamma och hjälpsamma barn (t o m Birk verkar ha bestämt sig för att sluta skrika och börja skita) och en vilsam relation till hjälpsam sambo. Ser verkligen fram emot att få njuta några dagar under julen med dem. Ett år med halv inkomst p g a sjuk- och föräldrapenning, byggnationer i stugan och rasade bilar har verkligen lämnat övrigt att önska vad gäller privatekonomin men god mat och mys med nära och kära ska vi i alla fall unna oss!


Nu blir det några timmar framför datorn. Upphandling på schemat. Som vanligt en balansgång mellan att svara sanningsenligt eller luddigt så att man uppfyller kraven. Kruxet är nämligen att vår verksamhet upphandlas som HVB (behandlingshem) vilket är en helt annan sak än familjehemsvård. Detta har tyvärr inte upphandlarna en susning om, vilket innebär att de t ex kräver försäkringar som inte ens går teckna för oss.


Sköter jag mig bra jobbmässigt ska jag belöna mig med träning x 2. Lite vagnträning med SWB Skellefteå och direkt på det lite fajting på KiBox-passet. Svettigt men skönt!


Förresten - julbord med familjehemmen nästa helg! Förslag på roliga lekar (så där lagom intima eftersom inte alla känner varandra) emottges tacksamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar