27 november 2010

Samvetsboost

Fredagen utvecklade sig till en riktigt trevlig och konstruktiv dag. Jag inledde med drygt två timmars utredningsjobb tidigt på morgonen. Saltade det med lite städning och julpynt under förmiddagen.



Birk blev också julpyntad.


Sedan trotsade jag kylan och nordanvinden och drog med hundarna (eller...det var de som drog mig...på spark) på en uppfriskande entimmestur.


Efter att barnen anlänt från skolan i sällskap av diverse kamrater, multitaskade jag med bakning av nyttigt bröd, middagsstök, lite jobbsamtal, skjutsningar av ridtjejer och fortsatt städning. Isacs gulliga kompisar utrustade sig själva med dammsugare och skurmopp och städade övervåningen minsann! I all villervalla lyckades jag till slut köra iväg med motorvärmarsladden - dagens minus, både ekonomiskt och stolthetsmässigt.


Dagen avslutades med samkväm. Ett par kompisfamiljer bjöd in till badminton, fika samt bastu- och bubbelpoolsbad. Riktigt, riktigt trevlig.



Trevligheterna fortsätter förhoppningsvis i dag då jag drar iväg på julbord med våra fantastiska familjehem. Dags att rita på några ögon och mumma upp sig. Ha de'!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar