23 november 2010

Trodde julafton var på vintern..?

Kommer på mig med att tänka" det här måste jag göra innan vintern kommer". Hittar oavslutade projekt överallt som skulle vara klara innan det blev för kallt. Och överallt på gården göms både stort och smått i snö.


Och så helt plötsligt ska man visst julpynta!!! Känns jättekonstigt. Bara ett par veckor efter sommarsemestern. Typ.


Jag såg en ganska rolig och allt för igenkännande reklamsnutt från Dustin i går (kolla in övre filmen).  Precis så där är det ju! Birk har fem tänder (tre nere och två varulvständer uppe - ser ganska roligt ut), klappar händerna samt kan stå själv om han får hålla i sig i nåt. Har lite skämtsamt sagt till Fredrik att vi måste skaffa en till unge men han tycker att jag är för gammal.


Hörde förresten en kvinna på TV benämna sitt oplanerade barn som en "go´lycka" här om dan. Vilket underbart uttryck - det snor jag! Jag har tre go'a och en go'lycka!


På tal om ålder och födelsedagar, så fortgår planeringen av hundkurshelgen i början av nästa år (som jag utan att tänka la på min födelsedag). Känns kul och inspirerande. Då blir det att börja nöta in Lk 3-momenten, även om vi inte hunnit få ett lydnadschampionat i Lk 2. Till helgen är det inomhustävling i Vännäs och då blir det upp till bevis; om Fellas genomklappningar hittills har berott på snö och kyla så borde det ju gå bättre då.


Nä, åter till julgardinsstrykning och upphandlingsarbete. Livet kan ju inte vara roligt jämt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar