21 november 2010

Bilmekar-, hundtränar- och upphandlingshelg





I helgen är en av mycket få då vi inte har haft nästan några fasta tider att förhålla oss till,  förutom på fredag kväll då vi var på invigningsfest på Isacs skola (vilket bla innehöll exotiska inslag i form av sambadans av duktiga Carmen - så där vill jag också se ut när jag fyllt 50!).


På mornarna har jag suttit och påtat med upphandlingen. Jag har aldrig liksom förstått varför det ska ta så lång tid att svara på frågor om sin egen verksamhet men nu när jag haft näsan begravd i ett otal 15-sidiga dokumnet som korshänvisar till varandra i nästan varenda fråga, förstår jag var problemet ligger. Jag tror banne mig att kommunerna kör med utnötningsmetoden - de anbudsläggare som klarar av att svara sanningsenligt och fullständigt på alla sjumiljoner frågor torde vara skickade att ge en prisvärd och kvalitativ vård också.





I går fick jag vara med och leka en stund i garaget också. Det var riktigt trevlig och händer minsann inte ofta. Städade lite och monterade bilbarnstol medan Fredrik, Jimmie och Karin lekte med de riktiga bilarna. Om jag sköter mina kort väl kanske jag får leka med de stora barnen en vacker dag, jag me'!


Nä, nu har jag förbrukat nästan all färg i skrivaren för att få ut upphandlingsdokumenten och göra en sista genomgång. Blir lite roligt papersarbete innan jag kommer igång på riktigt i dag. Förhoppningsvis blir det ordentlig hundträning för det har verkligen kommit på skam sista tiden.


Ha en bra dag, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar