1 november 2011

Shoppingöverdos

Mmm... Novemberlov, obokad och långa dagar tidigare i veckan. Perfekt läge för en sovmorgon! Jamenellerhur... Vaknade av Fredriks väckarklocka 05.30 och sen var det kört. I o f s var det lika bra att jag var pigg och kände för att stiga upp, eftersom livspartnerns mornar brukar kantas av div svordomar, hetsigheter och behov av dialog som jag ändå inte kan sova mig igenom - så även denna morgon.

I köket väntar oräkneliga shoppingkassar i värsta Paris Hilton-anda. Efter ett par timmars möte, tillbringade hela familjen en dag i Umeå och kreditkorten glödde! Ganska snart insåg vi att det, för allas mentala hälsas skull, var bäst att vi delade in oss i tjej- och killgrupper så jag fick lite miljöträning i div boutiquer tillsammans med en tonårsdotter som för sitt liv inte kunde begripa varför jag inte kollade på kläder åt mig själv. Efter många krampaktiga försök lyckades jag i alla fall köpa mig ett par skor.



Birk, som knappt provat färdas i barnvagn annat än efter grusväg och därtill sällan eller aldrig bevistat en stadskärna eftersom "handla" och "shoppa" för oss nästan uteslutande innebär ICA Maxi, Jula och andra affärer som återfinns i köpområden utanför stan, var snarast paralyserad av alla intryck inne på neonblinkande, färgstarka och folkfyllda affärer. (PUH, bloggens hittills längsta mening!) Tror aldrig han har suttit så stilla så länge någon gång! Må vara att vi andra fick bilda mänsklig sköld framför det hjulförsedda ekipaget vartän vi drog fram, eftersom sittvagnen bär omisskännliga spår efter livet på landet...

Dagen avrundades med middag och släktbetonad samvaro hemma hos svärföräldrarna. Trevligt! Ännu trevligare att jag höll mig vaken hela vägen hem sedan, med tanke på att jag körde bil. Som omväxling har vi nämligen Caravellen på verkstan (det har ni väl aldrig hört förr?!?!) så vi var tvungna att köra två bilar ner till residensstaden för att rymmas allihopa.

Har en lång, lång, låååååång "att göra"-lista framför mig. Har försökt prioritera punkterna från "hysteriskt jävla bråttom" till "ta tag i detta omedelbart bums" och lyckades som dåligt - allt hamnar på prio 1. Ganska tröttande att titta på listan. Nästan så att jag skulle kunna övertala mig själv att gå och lägga mig igen och göra ett seriöst försök på den där sovmorgonen nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar