15 november 2011

Celebert besök

I går var det dags för finfrämmen på jobbet. Tillväxtchefen och kommunalrådet minsann. Kommunledningskontoret har nån ambition att besöka ett visst antal företag varje år och vi blev utvalda eftersom vi säljer tjänster och är ett mindre företag utan upparbetade relationer med kommunen och som dessutom har kvinnlig ledning.

Det blev ett riktigt, riktigt trevligt samtal med genuint intresse från kommunsidan vad gäller vår verksamhet, tillväxt och ev samarbete med kommunen. Den senare hade jag en hel del att säga nåt om - som man frågar får man svar - och om alla parter håller vad som utlovats, kan det uppstå en del fruktsamma samtal gällande kommunens (socialtjänstens) inställning till konkurrens/komplement och företagare.



Efter lunch hade jag ett uppfriskande samtal med en telefonförsäljare. Dolt nummer ringer. Brukar inte svara på dessa men väntar samtal från flera kommuner och vissa av dessa har fortfarande dolda nummer. Nähä då, det är en liten flicksnärta som presenterar sig med förnamn (inget företagsnamn) och frågar om jag vill uppdatera företagsuppgifterna på internet. "Vem ska göra det då?", undrar jag. Flicksnärtan mumlar fram ett anonymt företagsnamn varpå jag säger ""Nej, jag vill inte uppdatera nåt". "OK, säger flicksnärtan, då skickar jag faktura...". Mer hinner hon inte säga innan fröken Larsson går i taket. Sedan sa jag några väl valda ord som inte lämpar sig för tryck men den uppmärksamme skulle nog ha kunnat uppfatta att jag krävde att få höra ljudfiler etc. Men flicksnärtan framhärdade att hon skulle skicka faktura och ifall jag inte ville betala den fick jag lov att ta emot fakturan och bestrida den i efterhand. "JAHA! JAG VET VAD DU HETER NU, FLICKA LILLA! JAG KAN SKICKA EN FAKTURA TILL DIG OCKSÅ! MIN KONSULENTTID KOSTAR 950:-/TIMMEN!". Sen la jag på luren.

Trevligheterna var dock inte slut där. På aftonsidan fick jag med mig Fredrik och Birk på en drag weight-promenad. Vi pratar och pratar så mycket om att vi ska börja göra mer saker tillsammans men nu kom vi äntligen till skott!

Och just nu undrar jag om det skottet träffade Birk nånstans. För han har sovit i 11 timmar i sträck. Måste gå och klämma på honom för att se om han lever...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar