8 november 2011

Tror ni kommunalrådet gillar hundar?

Ledig dag i går. I alla fall nästan. Hur mycket administration och skrivarbete som helst att göra men inga bokade tider. Underbart! Såg fram emot träning på förmiddagen, en lång hundpromenad vid lunch och sedan en lugn kväll med ett par möten inbokade men i övrigt tid för mys med familjen - skönt eftersom jag ska vara bortrest ett par dagar.

Jaha. Hur blev det då? Sambon utringd på jobb och därmed stess med unge, städning och hundar på morgonen. Iväg på träning med andan i halsen. Sedan hem och hade planerat en jobbinsats medan Binke-Bonk sov. Vilket han, sin vana trogen, bara gjorde några minuter innan han vaknade pigg och glad. Där gick jobbplanerna åt skogen. Regnväder gjorde att jag strukturerade om dagen; hundpromenad MELLAN kvällsmötena istället för innan. Sedan fullt upp med hämtning av barn, middagsförberedelser etc ända fram till möte nr 1. Som självklart drog ut på tiden så att det bara var att bege sig raka vägen till möte nr 2. Ingen hundpromenad. I dag heller. GAAAAAHHH! Tur att vi bor på landet så att hundarna kan rasta sig själva. Hade vi bott i stan hade jag väl fått lära dem att gå på låda...

Jo just det. Mitt i all stress i går eftermiddag ringde kommunalrådets högra hand och undrade om hon och kommunalrådet fick komma och hälsa på företaget. EEEHHH... Jaha. Jomenvisst. Lyckades i alla fall skjuta upp besöket till kommande vecka. Vem vet, kanske all stress har försvunnit och allt har ramlat på plats tills dess? Om inte annat kanske jag skulle kunna be dem rasta hundarna åt mig?!?!

Nu iväg på tvådagarskurs i grannstaden. Lite möten också när man ändå är igång. Och sen hoppas jag på en ledig fredag istället. Hoppet är ju, som bekant, det sista som överger en...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar