9 november 2011

I fängelse utan att passera gå...

I går hade jag en liten stund för mig själv innan jag skulle till Umeå. Tänkte att nu jäklar ska hundarna få sitt. Men ni vet ju hur det är - plötsligt rusar klickan fram och så har man en massa saker ogjorda... Men skam den som ger sig. Den inplanerade drag weight-promenaden byttes ut till en hastig cykeltur på dryga halvmilen. Iklädd jobbarstassen (höglackat och kostymbyxor på) och en cykel med punka på bakhjulet och fastfrusna växlar. Men hundarna var nöjda. :-)

I sann tidsbesparingsanda skulle jag sedan boka hotellrum i Umeå när jag ändå satt i bilen på väg när dit. Efter ungefär 15 samtal var jag på väg att ge upp och insåg smått att jag nog skulle få lov att ta bussen tillbaka hem på kvällen. Inte ett enda hotellrum fanns att tillgå i hela resindensstaden! Efter ytterligare några desperata försök fick jag till slut tag på ett fyrabäddars rum på ett vandrarhem - Gamla Fängelset. En flärdfull kväll med god middag och kanske lite relax på ett hotell byttes mot en macka på Subway och en jobbkväll framför datorn. Eller. Det var i alla fall mina planer. Tog bara en liten surfstund på internet först. Och lite Wordfeud. Och en liten sovstund. Och vips var det dags att gå och lägga sig.

Och nu säger vän av ordning förmodligen att det var ju precis det jag behövde. Och vän av ordning har säkert rätt. Tyvärr innebar en minskad stressnivå att bacillerna tog över kroppen helt och nu på morgonen vaknar jag upp med hosta och ont i halsen och inte alls särskilt utsövd efter att ha drömt såna där jag-kommer-aldrig-fram-dit-jag-ska-mardrömmar.

Nåja. Dagen blir fortsatt intressant. Stackars datasnubben (därtill skåning) som ska utbilda oss fyra hysteriska norrländska fruntimmer såg stundom ganska förskräckt ut i går, men han har i alla fall lovat att komma tillbaka i dag. Sen blir det ett par möten här i Umeå och sedan förmodligen en busstur hem, förhoppningsvis i tid till weight pull-träningen i kväll. Om det finns nån ork kvar då. Jäkla Umeå-baciller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar