16 maj 2012

Sol ute, sol inne...

I dag har nog yr.no och klart.se märkbart fler träffar än vanligt - och jag står nog för de flesta sökningarna. Jag känner hur jag sakta men säkert håller på att ramla in i fjolårets stressfälla, där jag så innerligt såg fram emot varje liten stund i stugan och hade ångest varje gång jag insåg att regn eller annat oväder förmodligen skulle omöjliggöra en eller ett par själarenande, avslappnande och inspirerande dagar i Paradiset. Parallellt med att jag under eftermiddagen har njutit av den sällsynta vårvärmen - bland annat genom en cykeltur med yngsta sönerna - så har jag spanat mot horisonten efter utlovade regnmoln. Fredrik har fastnat i jobb under torsdag och fredag och traktorn ska stå på verkstaden, så planerna på att göra sommar i stugan har till stora delar fallit redan - men jag och Isac har ägnat så mycket tid åt att fantisera och planera vår helg och jag önskar...ÖNSKAR...att vi får ta oss iväg. Det är ju bara bra träning att vi tre, d v s jag, Isac och Birk, tillbingar en helg själva i stugan eftersom det är så sommaren till stora delar kommer att se ut. Håll tummarna för oss och för en energigivande verklighetsflykt i helgen!



Birk har verkligen njutit i stora drag av att kunna springa runt, ömsom ute på gården och ömsom inne i huset  nu när värmen tillåter att vi har haft dörrarna öppna. Medan jag började vårstäda altanen, tog han fram ett av nytillskotten från födelsedagen - en högt älskad traktor - och brummade hejvilt bland de kvarvarande jordhögarna efter indragningen av jordvärmen. Eftersom vi hade lite akuta ärenden i jobbet, hade jag telefonen liggande bredvid mig medan jag fejjade för fullt. Och jag märkte inte att lille klåfingrige pillermakaren tillförskansat sig den förrän han kom tillbaka upp på altanen med telefonen i högsta hugg och stolt deklarerande "Bitt tott! Bitt tott!" Om minsann, hade inte ungen plockat fram fotoappen och tagit en alldeles fantastiskt fin bild av sin traktor! Det estetiska intresset och fotoblicken verkar ha gått i arv från den Larssonska delen av familjen! :-)

Hoppas att vänner och bloggläsare har en trevlig mitt-i-veckan ledig kväll. Själv ska jag väl förmodligen tillbringa en stor del av kvällen med att alternera mellan de olika väderapparna. Hur nu det ska gå till samtidigt som jag håller tummarna för strålande försommarvärme i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar