14 maj 2012

Åldersfixerat



Det här med att vara bakis utan att ha supit känns ju ganska surt. Jättesurt. Jag sitter här, väck i huvudet efter en otroligt intensiv men ändå till allra största delen mycket trevlig veckända.

I fredags anordnade jag en utbildningsdag för dryga 50-talet deltagare från hela Norrland. Helt ok även om jag hade önskat bättre innehåll på dagen. Lördagen innebar familjehemsdag och den dagen var fantastisk; toppenföreläsare och, som vanligt, jättetrevligt att få träffa fantastiska uppdragstagare.

Jag kryddade anspänningen med att stiga upp i ottan och feja, måla och baka tårtor. I sann Jenny-Ann-anda kom jag förstås på att jag skulle testa lite nya recept mitt i all stress. Det fick bli två nya tårtor, varav den ena en riktig kaloribomb/barntårta med Polly- och Ahlgrensbilar fluff samt en fondant bl a bestående av mashmallows. Och minsann, tårtorna gick åt trots att vi hade stoppat in Birks födelsedagsgäster en hel del grillmat innan.

Skulle tro att Birk är ganska bakis i dag också. Han njöt i stora drag av allt fokus och alla fantastiska presenter. Det där med att uppfostra könsneutralt existerar liksom inte i vår familj och på förekommen anledning var det en hel del fordonsinriktning på paketen. :-)

I dag har vi nästa födelsedagsbarn, dock utan samma uppståndelse. Det är Ya'ax som inträder sitt sjunde levnadsår. Nu håller han på att bli en "gammhund", älskade skrikapan.

Det här med ålder är ju nåt man inte kommer undan och förmodligen mår bäst av att förhålla sig till med skräckblandad förtjusning. I går hittade jag mitt första gråa hår (därmed inte sagt att jag inta haft några förut men jag har då inte sett dem). Ett låååångt, styvt och helgrått strå mitt på huvudet. Hur kommer det sig egentligen? Tappar strået färgen när det har vuxit ut eller kommer det ut ett grått strå ur hårsäcken? För hur hinner strået växa sig så långt innan man upptäcker det? Är det nån som någongång har hittat ett halvt färgat, halvt grått stå?

Nu ska i alla fall strået och resten av mig ta tag i denna vecka. Fulltecknade dagar fram t o m onsdag och sen hoppas...HOPPAS...jag att vädret inbjuder till ett par dagar i Paradiset under helgen.

Ha en bra vecka, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar